sofusSOCIAL
sofusSOCIAL er den eneste løsning, der er skræddersyet til at håndtere alt vedrørende jeres brug af interne og eksterne kontaktpersoner
Om sofusSOCIAL
Mange kommuner og virksomheder løser opgaver for borgere ved hjælp af kontaktpersoner og mentorer. sofusSOCIAL er et digitalt værktøj, som hjælper med at sikre, at opgaverne bliver løst systematisk, sammenhængende og med overblik.
Med programmet kan borgere, interne og eksterne kontaktpersoner oprettes i et samlet system, hvilket giver langt bedre muligheder for at skabe gode og effektive match mellem borgerens behov for støtte og kontaktpersonens kompetencer. sofusSOCIAL er udviklet i samarbejde mellem sofus™, som har specialiseret sig i socialfagligeudviklingssystemer, og Aalborg Kommune. Systemet overholder alle krav til sikkerhed og GDPR.

Fordele og hvorfor sofusSOCIAL er det rigtige valg
- Få overblik over alle Jeres foranstaltninger. Både i forhold til indsats, timer, økonomi og varighed
- Sikrer et fagligt match mellem borger og udfører, på baggrund af behov hos borger og kompetencer hos udfører
- Giver overblik over sager, der er visiteret med behov og antal timer
- Skaber nemt overblik over antal timer en intern eller ekstern kontaktperson har pr. måned
- Sikrer, at I overholder GDPR
- Kan underskrive kontrakter digitalt
- Mulighed for at skrive statusrapporter direkte i systemet og sende dem med sikker post
- Holde styr på besøg og møder med borgeren.
Integrationer ved sofusSOCIAL
- Sende beskeder med vedhæftede filer til eksterne kontaktpersoner via e-Boks
- Opkobling til kommunelogin via ADFS
- Cpr. opslag via serviceplatformen med automatisk opdatering af børn og eksterne kontaktpersoner
- Cvr. opslag med automatisk overførsel af virksomheders oplysninger fra Cvr. Registeret
- Data-export til kommunernes interne BI
- Log ind med NemID for eksterne brugere

Sikkerhed er i højsædet

Sikring af sofussystemet
sofus overholder bestemmelserne i Persondataloven og de dertil hørende bekendtgørelser. Det vil i korte træk sige, at data skal opbevares og sendes sikkert, at adgangen til systemets data skal begrænses af brugernavne/adgangskoder, og at alt det, der sker i systemet, skal registreres. sofus er godkendt af Datatilsynet.

Sikker overførsel af data
Når du bruger sofus, sendes der personfølsomme data mellem din PC og Neticʼs servere over Internettet. For at undgå, at hackere kan opsnappe data undervejs, foregår overførslen af data gennem en særlig sikret dataforbindelse, en såkaldt 256 bit SSL-forbindelse, som er umulig for hackerne at trænge ind i.

Adgang og logning
For at få adgang til sofus skal man have et gyldigt brugernavn og en hemmelig adgangskode. Adgangskoden skal bestå af mindst otte tegn (tal og bogstaver), så man ikke kan gætte sig frem til den. Kunden kan også tilvælge 2 faktor autentifikation og ip begrænsning.
Interesseret i at høre mere om sofusSOCIAL?
Ønsker du at vide mere om programmet, hvad det koster at anskaffe eller at prøve det gratis, så kan du udfylde kontaktformularen, og så kontakter vi dig snarest muligt. Du er også velkommen til at ringe eller sende os en mail med navn og telefonnummer, så vil du snarest blive ringet op.

60 22 53 32

60 22 53 32
Spørgsmål & svar
Skal der installeres noget på min computer?
Nej, hvis du har en moderne browser - f.eks. Google Chrome Internet Explorer, Firefox, Safari eller anden i en nyere version er du kørende
Kan jeg bruge programmet på tablet, iPad og smartphone?
Dagbogsprogrammet, sofusTEACH og DPU dokumentation er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. sofusMATCH fungerer fint på tablets og iPads, men er ikke optimeret til smartphones.
Skal jeg tage backup af det jeg skriver?
Nej, alt hvad du skriver i programmet bliver gemt hos vores hostingfirma - Netic A/S - som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.
Bliver der gemt noget på min computer?
Nej
Kan vi selv oprette nye medarbejdere?
De medarbejdere, som er oprettet som administratorer i familieplejeorganisationen, kan oprette og slette medarbejdere.