sofusMATCH

sofusMATCH er den eneste løsning, der er skræddersyet til at håndtere alt vedrørende plejefamilier og børn

Om sofusMATCH

Her er værktøjet målrettet til kommunens familieplejeorganisation, som er skabt til, at I kan håndtere alt vedrørende jeres plejefamilier og børn.

sofusMATCH er redskabet, der giver jer systematik i arbejdet med at matche plejefamilier og børn.

I får overblik over familierne, godkendelser, kurser, ønsker og meget mere. Og I skaber sammenhæng mellem familiens ressourcer og barnets behov.

sofusMATCH er udarbejdet i tæt samarbejde med medarbejderne i Familieplejen i Aarhus og Aalborg Kommuner. På den måde har vi sikret, at programmet understøtter de opgaver, som udføres i praksis.

Fordele og hvorfor sofusMATCH er det rigtige valg

  • Få overblik over alle jeres anbringelser i døgn, aflastning, netværk, såvel på konsulentniveau som i hele organisationen.
  • Håndtere hele godkendelsesprocessen vedrørende konkrete godkendelser
  • Matche barn og plejefamilier

  • Få styr på økonomien
  • Automatisk statistik og ledelsesinformation over alle relevante parametre
  • Tidsbesparende og hensigtsmæssige arbejdsgange
  • Høj grad af videndeling
  • Et dokumenteret overblik over anbringelserne

Skab sammenhæng med sofusFAMILY

For at opnå den komplette løsning har vi skabt sofusFAMILY, som kan anvendes sammen med sofusMATCH. sofusFAMILY er plejefamiliens redskaber til at håndtere alt skriftligt arbejde i forhold til det anbragte barn.

Programmet fungerer samtidig som et kommunikationsværktøj og styrker dialogen mellem plejefamilien og konsulenten og muliggør, at plejefamilien kan få den rette støtte og supervision i forbindelse med barnets udvikling, koblet til handleplanen.

Integrationer ved sofusMATCH

  • Sende beskeder med vedhæftede filer til plejefamilierne via e-Boks
  • Opkobling til kommunelogin via ADFS
  • Cpr.opslag via serviceplatformen med automatisk opdatering af børn og plejefamilier
  • Cvr. Opslag med automatisk overførsel af institutioners oplysninger fra Cvr. Registeret
  • Data-export til kommunernes interne BI
  • Log ind med NemID for plejefamilierne

Sikkerhed er i højsædet

Sikring af sofussystemet

sofus overholder bestemmelserne i Persondataloven og de dertil hørende bekendtgørelser. Det vil i korte træk sige, at data skal opbevares og sendes sikkert, at adgangen til systemets data skal begrænses af brugernavne/adgangskoder, og at alt det, der sker i systemet, skal registreres. sofus er godkendt af Datatilsynet.

Sikker overførsel af data

Når du bruger sofus, sendes der personfølsomme data mellem din PC og Neticʼs servere over Internettet. For at undgå, at hackere kan opsnappe data undervejs, foregår overførslen af data gennem en særlig sikret dataforbindelse, en såkaldt 256 bit SSL-forbindelse, som er umulig for hackerne at trænge ind i.

Adgang og logning

For at få adgang til sofus skal man have et gyldigt brugernavn og en hemmelig adgangskode. Adgangskoden skal bestå af mindst otte tegn (tal og bogstaver), så man ikke kan gætte sig frem til den. Kunden kan også tilvælge 2 faktor autentifikation og ip begrænsning.

Interesseret i at høre mere om sofusMATCH?

Ønsker du at vide mere om programmet, hvad det koster at anskaffe eller at prøve det gratis, så ring eller send os en mail med navn og telefonnummer, så vil du snarest blive ringet op.

60225332

28964500

martin@sofus.dk

henrik@sofus.dk

Spørgsmål & svar

Skal der installeres noget på min computer?

Nej, hvis du har en moderne browser - f.eks. Google Chrome Internet Explorer, Firefox, Safari eller anden i en nyere version er du kørende

Kan jeg bruge programmet på tablet, iPad og smartphone?

Dagbogsprogrammet, sofusTEACH og DPU dokumentation er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. sofusMATCH fungerer fint på tablets og iPads, men er ikke optimeret til smartphones.

Skal jeg tage backup af det jeg skriver?

Nej, alt hvad du skriver i programmet bliver gemt hos vores hostingfirma - Netic A/S - som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.

Bliver der gemt noget på min computer?

Nej

Kan vi selv oprette nye medarbejdere?

De medarbejdere, som er oprettet som administratorer i familieplejeorganisationen, kan oprette og slette medarbejdere.

Dagbogsprogrammet

DPU dokumentation