Dagbogsprogrammet2025-03-26T09:31:29+01:00

Dagbogsprogrammet

 

Effektiv dokumentation og kommunikation i døgn- og dagtilbud

Dagbogsprogrammet

Effektiv dokumentation og kommunikation i døgn- og dagtilbud

Om Dagbogsprogrammet

Dagbogsprogrammet er jeres enkle redskab til at sikre håndteringen af alt skriftligt arbejde, kommunikation og dokumentation vedrørende de børn, unge eller voksne, som I har ansvaret for. Via Dagbogsprogrammet kan I effektmåle og dokumentere jeres praksis på en nem, overskuelig og brugervenlig måde.

Alle medarbejdere – uanset IT-færdigheder – vil hurtigt kunne oplæres, og brugen af programmet vil være en enkel opgave. Dermed kan I bruge mere af jeres tid på de mennesker, som I gør en forskel for i hverdagen

Dagbogsprogrammet Overblik side
Dagbogsprogrammet Mobilversion

Enkelt, overskueligt og brugervenligt

Dagbogsprogrammet er et enkelt og brugervenligt redskab til dokumentation og effektmaling af praksis

Effektiv dokumentation og kommunikation

Saml al skriftlig dokumentation, kommunikation og effektmåling ét sted.

Fleksibel løsning skræddersyet til jeres behov

Vi samarbejder med jer for at skabe logiske og faglige løsninger, der understøtter jeres praksis

Bruges af over 375 tilbud

Anvendes bredt inden for Barnets Lov og beskæftigelsesindsatsen – fra dag- og døgntilbud til botilbud, bostøtte og andre insatser for børn og unge.

Let at lære – nemt at bruge

Alle medarbejdere kan hurtigt oplæres, uanset IT-færdigheder, så I kan bruge mere tid på dem, I gør en forskel for.

Om Dagbogsprogrammet

Dagbogsprogrammet er jeres enkle redskab til at sikre håndteringen af alt skriftligt arbejde, kommunikation og dokumentation vedrørende de børn, unge eller voksne, som I har ansvaret for. Via Dagbogsprogrammet kan I effektmåle og dokumentere jeres praksis på en nem, overskuelig og brugervenlig måde.

Alle medarbejdere – uanset IT-færdigheder – vil hurtigt kunne oplæres, og brugen af programmet vil være en enkel opgave. Dermed kan I bruge mere af jeres tid på de mennesker, som I gør en forskel for i hverdagen

Dagbogsprogrammet Overblik side

Enkelt, overskueligt og brugervenligt

Dagbogsprogrammet er et enkelt og brugervenligt redskab til dokumentation og effektmaling af praksis

Effektiv dokumentation og kommunikation

Saml al skriftlig dokumentation, kommunikation og effektmåling ét sted.

Fleksibel løsning skræddersyet til jeres behov

Vi samarbejder med jer for at skabe logiske og faglige løsninger, der understøtter jeres praksis

Bruges af over 375 tilbud

Anvendes bredt inden for Barnets Lov og beskæftigelses-indsatsen – fra dag- og døgntilbud til botilbud, bostøtte og andre insatser for børn og unge.

Let at lære – nemt at bruge

Alle medarbejdere kan hurtigt oplæres, uanset IT-færdigheder, så I kan bruge mere tid på dem, I gør en forskel for.

Dagbogsprogrammet er udviklet med henblik på, at viden helt enkelt og fagligt logisk kan omsættes til handlingsrettet dokumentation.

Det centrale værktøj i denne proces er Udviklingsprofilen, som bygger på den procesbaserede dokumentationsstrategi og er udviklet i samarbejde med lektor og erhvervspsykolog Tina Andersen fra Organisationspsykologen.

Værktøjet understøtter det fagligt funderede og målrettede arbejde og sikrer en tydelig kobling mellem den daglige dokumentation og jeres målsætninger og evalueringer af børnenes/ borgerens trivsel og udvikling

Udviklingsprofilen giver jer muligheden for at arbejde systematisk med dokumentation og, ikke mindst, synliggøre, at jeres arbejde med barnets udvikling er fagligt forankret.

Udviklingsfane dagbogsprogram

Fordele ved Dagbogsprogrammet

Sikrer tryghed og præcision i al skriftlig kommunikation og dokumentation, så medarbejdere kan fokusere på kerneopgaven med tillid til, at data håndteres korrekt og i overensstemmelse med gældende regler.

Giver et intuitivt og brugervenligt system, der forenkler indsamling, måling og dokumentation af resultater i det daglige arbejde, så fagpersonale nemt kan følge udviklingen.

Understøtter helhedsorienterede indsatser ved at sikre, at alle aktiviteter er i tråd med kommunens overordnede handleplan og mål for borgere med særlige behov.

Tilbyder en integreret funktion til sundhedsfaglig journalføring, som gør det muligt at registrere, opbevare og dele sundhedsdata på en sikker og organiseret måde.

Faciliterer nem vidensdeling blandt medarbejdere og samarbejdspartnere, hvilket styrker den faglige praksis og understøtter en kontinuerlig udvikling af kompetencer.

Garanterer sikker og præcis medicinhåndtering ved integration med FMK og MedCom, så alle relevante oplysninger altid er opdaterede og tilgængelige for dem, der har behov.

Et robust digitalt system, der overholder alle databeskyttelseslove og standarder, og som beskytter personfølsomme oplysninger effektivt.

Systemet er kompatibelt med både ICS og VUM 2.0, hvilket sikrer, at alle procedurer og processer udføres i henhold til de nyeste metoder og standarder.

Interesseret i at høre mere om Dagbogsprogrammet?

Interesseret i at høre mere om Dagbogsprogrammet?

Ønsker du at vide mere om programmet, hvad det koster at anskaffe eller at prøve det gratis, så kan du udfylde kontaktformularen, og så kontakter vi dig snarest muligt. Du er også velkommen til at ringe eller sende os en mail med navn og telefonnummer, så vil du snarest blive ringet op.

Vil I forbedre jeres praksis med bedre dokumentation, medicinhåndtering, optimerede processer for ICS, VUM, dagbogsnotater og meget mere?

Kontakt os eller udfyld kontaktformularen for, at få en uforpligtende samtale og hør, hvordan vi kan hjælpe jeres organisation med at blive endnu mere effektiv og sikker. 

Tue
Tue Overgaard Sørensen

Ved at sende kontaktoplysninger, bekræfter jeg at mine oplysninger bliver behandlet efter sofus' privatlivspolitik.

Tue
Tue Overgaard Sørensen

Ved at sende kontaktoplysninger, bekræfter jeg at mine oplysninger bliver behandlet efter sofus' privatlivspolitik.

Funktioner

Dagbogsprogrammet tilbyder en lang række funktioner, som gør hverdagen nemmere og mere overskuelig. I kan selv være med til at skræddersy jeres organisation, så det passer til jeres praksis.

Overblik

Få et nemt og samlet overblik med påmindelser, opgaver, og afdelingens dokumenter. 

Dagbog

 Registrer pædagogiske og sundhedsfaglige observationer med understøttelse af ICS, VUM 2.0 og sundhedsdokumentation.

Dokumenter

Sikker opbevaring af borgerens dokumenter, samt nem og effektiv oprettelse, redigering og lagring af statusrapporter. 

Udvikling

Følg borgerens udvikling og progression i indsatsen. Opret mål og delmål, og skab et struktureret og tydeligt overblik for den samlede dokumentation.

Beskeder

Send individuelle beskeder og skriv internt til hinanden med vores beskedfunktion.

Borgeropgaver

Hold styr på borgernes opgaver og deadlines med en overskuelig løsning, der sikrer effektiv struktur og overblik.

Medicin

Enkel og systematisk håndtering af medicin. Hold styr og få overblik over medicinering sikkert og effektivt.

Trafiklys

Opret risikoprofiler og- vurderinger med farvekategorier via Trafiklysmetoden. 

Samvær

Overblik og styring af samvær med kalenderintegration.

MedCom

Digital korrespondance med læger, regioner og sundhedsvæsenet.

FMK

Integration med FMK til medicinsynkronisering, receptfornyelse og bestilling.

Borgerens væg

Giv pårørende adgang til opslag og kommunikation i Dagbogsprogrammet.

Økonomi

Overblik over borgerens tøj- og lommepenge med kontooversigt og bilagshåndtering.

Sikker mail

Send krypterede mails til kommuner, tilsyn og samarbejdspartnere.

Helbred

Samlet journalføring af borgerens sundhed, inkl. plejeplaner.

Journal

Notér samarbejdsrelaterede oplysninger for administrative medarbejdere og socialrådgivere.

Interesseret i at høre mere om Dagbogsprogrammet?

Interesseret i at høre mere om Dagbogsprogrammet?

Vil I forbedre jeres praksis med bedre dokumentation, medicinhåndtering, optimerede processer for ICS, VUM 2.0, dagbogsnotater og meget mere?

Kontakt os eller udfyld kontaktformularen for, at få en uforpligtende samtale og hør, hvordan vi kan hjælpe jeres organisation med at blive endnu mere effektiv og sikker.

Sofus logo

Ønsker du at vide mere om programmet, hvad det koster at anskaffe eller at prøve det gratis, så kan du udfylde kontaktformularen, og så kontakter vi dig snarest muligt. Du er også velkommen til at ringe eller sende os en mail med navn og telefonnummer, så vil du snarest blive ringet op.

Tue
Tue Overgaard Sørensen

Ved at sende kontaktoplysninger, bekræfter jeg at mine oplysninger bliver behandlet efter sofus' privatlivspolitik.

Spørgsmål og svar

Sofus logo
Skal der installeres noget på min computer?2024-06-03T13:55:45+02:00

Nej, hvis du har en moderne browser – f.eks. Google Chrome, Firefox, Safari, Edge eller anden i en nyere version er du kørende.

Kan jeg bruge programmet på tablet og mobil?2024-10-22T14:46:55+02:00

Alle sofus systemer er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. Uanset om det er på PC, tablet eller mobil.

Skal jeg tage backup af det jeg skriver?2024-09-18T15:11:22+02:00

Nej, der laves daglig backup af vores hostingfirma – Netic A/S – som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.

Bliver der gemt noget på min computer?2024-02-29T12:38:36+01:00

Nej.

Kan vi skrive rapporter i ICS skabelonen?2024-06-03T13:42:51+02:00

Ja. I kan uploade alle de word- og exel skabeloner I bruger og herefter skrive i skabelonerne via OnlyOffice.

Kan vi selv oprette nye medarbejdere?2024-06-03T13:54:36+02:00

De medarbejdere, som er oprettet som administratorer, kan oprette og slette medarbejdere.

Spørgsmål og svar

sofus socialfaglige udviklingssystemer
Skal der installeres noget på min computer?2024-06-03T13:55:45+02:00

Nej, hvis du har en moderne browser – f.eks. Google Chrome, Firefox, Safari, Edge eller anden i en nyere version er du kørende.

Kan jeg bruge programmet på tablet og mobil?2024-10-22T14:46:55+02:00

Alle sofus systemer er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. Uanset om det er på PC, tablet eller mobil.

Skal jeg tage backup af det jeg skriver?2024-09-18T15:11:22+02:00

Nej, der laves daglig backup af vores hostingfirma – Netic A/S – som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.

Bliver der gemt noget på min computer?2024-02-29T12:38:36+01:00

Nej.

Kan vi skrive rapporter i ICS skabelonen?2024-06-03T13:42:51+02:00

Ja. I kan uploade alle de word- og exel skabeloner I bruger og herefter skrive i skabelonerne via OnlyOffice.

Kan vi selv oprette nye medarbejdere?2024-06-03T13:54:36+02:00

De medarbejdere, som er oprettet som administratorer, kan oprette og slette medarbejdere.

Sikkerhed i højsædet

  • Sikring af sofussystemet

     

    sofus overholder bestemmelserne i Persondataloven og de dertil hørende bekendtgørelser. Det vil i korte træk sige, at data skal opbevares og sendes sikkert, at adgangen til systemets data skal begrænses af brugernavne/adgangskoder, og at alt det, der sker i systemet, skal registreres. sofus er godkendt af Datatilsynet.

  • Sikker overførsel af data

     

    Når du bruger sofus, sendes der personfølsomme data mellem din PC og Neticʼs servere over Internettet. For at undgå, at hackere kan opsnappe data undervejs, foregår overførslen af data gennem en særlig sikret dataforbindelse, en såkaldt 256 bit SSL-forbindelse, som er umulig for hackerne at trænge ind i.

  • Adgang og logning

     

    For at få adgang til sofus skal man have et gyldigt brugernavn og en hemmelig adgangskode. Adgangskoden skal bestå af mindst otte tegn (tal og bogstaver), så man ikke kan gætte sig frem til den. Kunden kan også tilvælge 2 faktor autentifikation og ip begrænsning.