sofusSOCIAL2024-03-22T18:35:12+01:00

sofusSOCIAL

Dagbogsprogrammet er et enkelt og brugervenligt redskab til dokumentation og effektmåling af praksis.

Om sofusSOCIAL

Mange kommuner og virksomheder løser opgaver for borgere ved hjælp af kontaktpersoner og mentorer. sofusSOCIAL er et digitalt værktøj, som hjælper med at sikre, at opgaverne bliver løst systematisk, sammenhængende og med overblik.

Med programmet kan borgere, interne og eksterne kontaktpersoner oprettes i et samlet system, hvilket giver langt bedre muligheder for at skabe gode og effektive match mellem borgerens behov for støtte og kontaktpersonens kompetencer. sofusSOCIAL er udviklet i samarbejde mellem sofus™, som har specialiseret sig i socialfagligeudviklingssystemer, og Aalborg Kommune. Systemet overholder alle krav til sikkerhed og GDPR.

Integrationer ved sofusSOCIAL

  • Sende beskeder med vedhæftede filer til eksterne kontaktpersoner via e-Boks

  • Opkobling til kommunelogin via ADFS

  • Cpr. opslag via serviceplatformen med automatisk opdatering af børn og eksterne kontaktpersoner

  • Data-export til kommunernes interne BI

  • Log ind med NemID for eksterne brugere

Fordele og hvorfor sofusSOCIAL er det rigtige valg

  • Systematik og overblik over alle indsatser
  • Visitationsliste over alle endnu ikke matchede opgaver

  • Match af borgers behov med medarbejderens kompetencer
  • Medarbejderne kan skrive notater, statusrapporter og holde styr på aftaler
  • Eksterne medarbejdere kan kommunikere og opbevare personfølsomme oplysninger sikkert
  • Dokumentation af medarbejdernes indsats og borgerens udvikling

  • Ledelsesinformation om indsatser, varighed og den enkelte medarbejders opgaver

  • Sikrer at alle krav og regler om GDPR overholdes

Om sofusSOCIAL

Mange kommuner og virksomheder løser opgaver for borgere ved hjælp af kontaktpersoner og mentorer. sofusSOCIAL er et digitalt værktøj, som hjælper med at sikre, at opgaverne bliver løst systematisk, sammenhængende og med overblik.

Med programmet kan borgere, interne og eksterne kontaktpersoner oprettes i et samlet system, hvilket giver langt bedre muligheder for at skabe gode og effektive match mellem borgerens behov for støtte og kontaktpersonens kompetencer. sofusSOCIAL er udviklet i samarbejde mellem sofus™, som har specialiseret sig i socialfagligeudviklingssystemer, og Aalborg Kommune. Systemet overholder alle krav til sikkerhed og GDPR.

Integrationer ved sofusSOCIAL

  • Sende beskeder med vedhæftede filer til eksterne kontaktpersoner via e-Boks

  • Opkobling til kommunelogin via ADFS

  • Cpr. opslag via serviceplatformen med automatisk opdatering af børn og eksterne kontaktpersoner

  • Cvr. opslag med automatisk overførsel af virksomheders oplysninger fra Cvr. Registeret

  • Data-export til kommunernes interne BI

  • Log ind med NemID for eksterne brugere

Fordele og hvorfor sofusSOCIAL er det rigtige valg

  • Systematik og overblik over alle indsatser
  • Visitationsliste over alle endnu ikke matchede opgaver

  • Match af borgers behov med medarbejderens kompetencer
  • Medarbejderne kan skrive notater, statusrapporter og holde styr på aftaler
  • Eksterne medarbejdere kan kommunikere og opbevare personfølsomme oplysninger sikkert
  • Dokumentation af medarbejdernes indsats og borgerens udvikling

  • Ledelsesinformation om indsatser, varighed og den enkelte medarbejders opgaver

  • Sikrer at alle krav og regler om GDPR overholdes

Interesseret i at høre mere om sofusSOCIAL?

Ønsker I at vide mere om programmet, hvad det koster at anskaffe eller at prøve det gratis, så kan I udfylde kontaktformularen, og så kontakter vi jer snarest muligt. I er også velkommen til at ringe eller sende os en mail med navn og telefonnummer, så vil I snarest blive ringet op.

Mai-Britt Brunbjerg

Spørgsmål og svar

sofus
Skal der installeres noget på min computer?2024-02-29T12:37:21+01:00

Nej, hvis du har en moderne browser – f.eks. Google Chrome, Firefox, Safari eller anden i en nyere version er du kørende.

Kan jeg bruge programmet på tablet, iPad og smartphone?2024-02-29T12:37:47+01:00

Dagbogsprogrammet er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. sofusMATCH fungerer fint på tablets og iPads, men er ikke optimeret til smartphones.

Skal jeg tage backup af det jeg skriver?2024-02-29T12:38:12+01:00

Nej, alt hvad du skriver i programmet bliver gemt hos vores hostingfirma – Netic A/S – som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.

Bliver der gemt noget på min computer?2024-02-29T12:38:36+01:00

Nej.

Kan vi skrive rapporter i ICS skabelonen?2024-02-29T13:32:38+01:00

Hvis I bruger den rapportversion som vi udgav i 2016, kan I skrive i alle de originale skabeloner I vil.

Kan vi selv oprette nye medarbejdere?2024-03-04T08:17:43+01:00

De medarbejdere, som er oprettet som administratorer i familieplejeorganisationen, kan oprette og slette medarbejdere.

Spørgsmål og svar

sofus
Skal der installeres noget på min computer?2024-02-29T12:37:21+01:00

Nej, hvis du har en moderne browser – f.eks. Google Chrome, Firefox, Safari eller anden i en nyere version er du kørende.

Kan jeg bruge programmet på tablet, iPad og smartphone?2024-02-29T12:37:47+01:00

Dagbogsprogrammet er udviklet med responsivt design, hvor skærmbillederne indretter sig efter skærmstørrelsen. sofusMATCH fungerer fint på tablets og iPads, men er ikke optimeret til smartphones.

Skal jeg tage backup af det jeg skriver?2024-02-29T12:38:12+01:00

Nej, alt hvad du skriver i programmet bliver gemt hos vores hostingfirma – Netic A/S – som sørger for al sikkerhed, kryptering back up m.m.

Bliver der gemt noget på min computer?2024-02-29T12:38:36+01:00

Nej.

Kan vi skrive rapporter i ICS skabelonen?2024-02-29T13:32:38+01:00

Hvis I bruger den rapportversion som vi udgav i 2016, kan I skrive i alle de originale skabeloner I vil.

Kan vi selv oprette nye medarbejdere?2024-03-04T08:17:43+01:00

De medarbejdere, som er oprettet som administratorer i familieplejeorganisationen, kan oprette og slette medarbejdere.

sofusSOCIAL

sofusMATCH